google adwords

Kampanie Adwords krok po kroku – jak efektywnie promować swoją firmę w internecie?

Działalność większości firm przenosi się do internetu. Trudno się temu dziwić – w obecnych czasach każdy z nas mniej lub bardziej korzysta z tego medium. Bardzo ułatwił on codzienne życie i wykonywanie swoich obowiązków. Możemy przecież robić zakupy przez internet, szukać tam różnych informacji, słuchać muzyki czy oglądać filmy, rezerwować wizyty u lekarzy, komunikować się z rodziną i przyjaciółmi, a nawet pracować zdalnie. Badania jasno pokazują, że poszukiwanie informacji o produktach i usługach w internecie jest już powszechnym zjawiskiem, a około pięćdziesiąt procent wejść do sklepów internetowych pochodzi z wyników wyszukiwarek. Jest to ogromna możliwość rozwoju i pozyskiwania nowych klientów dla każdej firmy. Pomogą w tym kampanie Adwords.

Na czym polegają kampanie Adwords?

AdWords jest specjalnym programem, który pozwala na wygenerowanie kampanii reklamowej dostosowanej do wymogów wyszukiwarek. Odpowiednio utworzona treść reklamowa oraz słowa kluczowe, które ona zawiera (najlepiej opisujące produkty, ofertę czy zakres usług) umożliwiają dotarcie do wybranej przez nas, ściśle wyszczególnionej grupy docelowej, czyli obecnych i przede wszystkim potencjalnych klientów.

Jest to bardzo ważny proces, ponieważ obecnie ludzie coraz częściej korzystają właśnie z wyszukiwarek, w celu pozyskania różnych informacji oraz znalezienia interesujących ich produktów czy usług. Ze względu na formę wyszukiwarek, najczęściej wpisują krótkie, zwięzłe i precyzujące hasła – jeśli dotyczą obszaru działalności naszej firmy, będą naszymi słowami kluczowymi, które umożliwią nam dotarcie do potencjalnych klientów. Jeśli dowiemy się, jakie najczęściej hasła są wpisywane, możemy zamieścić je w naszej reklamie. Kampanie Adwords sprawią, że wyświetli się ona na samej górze strony, zaraz przed normalnymi wynikami wyszukiwania. Warto w nie inwestować, ponieważ badania pokazują, że użytkownicy patrzą jedynie na kilka pierwszych pozycji na stronie, rzadko kiedy zjeżdżając na jej dół.

Kampanie AdWords – jak wykorzystać ich potencjał?

Choć sam program nie jest trudny w obsłudze, to kampanie AdWords wymagają od nas wiedzy i doświadczenia, aby były jak najbardziej skuteczne. Możemy próbować się tego nauczyć samodzielnie i program umożliwia takie użytkowanie, najlepiej jest jednak poprosić o pomoc specjalistów z agencji social media lub marketingu internetowego m.in. https://brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem. Rozplanują oni cały proces, wyznaczą budżety na kampanie i będą je optymalizować, a my będziemy mogli czekać na pierwsze efekty.