Reklama hotelu jest ważna nie tylko w sezonie urlopowym, ale przez cały rok. Różnego rodzaju wolne dni, weekendy i święta to również doskonały pretekst do podróżowania. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej kampanii reklamowej można pozyskiwać coraz to nowych gości, a także spopularyzować obiekt w regionie, a nawet w całym kraju. Jak może wyglądać efektywna reklama hotelu, na jakie medium postawić i o czym warto pamiętać?
Zaczynamy od strony internetowej
To reklama w sieci daje tak ogromne możliwości pozyskiwania gości do naszego hotelu, którzy mogą przyjeżdżać do nas z całej Polski. Pamiętajmy jednak o tym, że w przypadku kampanii realizowanych w sieci, to właśnie strona internetowa jest pierwszym punktem styku potencjalnego gościa z naszym obiektem. W pierwszej kolejności trzeba więc zająć się tym, jak ona się prezentuje, czy jest przyjazna dla użytkownika, przejrzysta i czy w prosty sposób można odnaleźć na niej kluczowe dane i wykonać podstawowe operacje. Grafika powinna być odzwierciedleniem bieżących trendów, ale też równie ważna jest prezentacja samego obiektu, gdyż najczęściej to właśnie ten aspekt jest istotny dla potencjalnego gościa hotelowego. Jeśli to możliwe- warto zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową obiektu, dzięki której zostanie on pokazany w jak najlepszym świetle. Duże, wyraźne zdjęcia w odpowiedniej rozdzielczości powinny zostac ładnie wyeksponowane.
Bardzo ważne jest to, co klient widzi wchodząc na stronę, ale równie istotne jest to, czego nie widać, a co wpływa na pozycję takiej strony chociażby w wyszukiwarce. Ukryte detale techniczne również powinny zostać wzięte pod lupę. Ważna jest optymalizacja strony pod wyszukiwarkę, sprawdzenie poprawności kodu czy diagnostyka tego, jak szybko taka strona się wczytuje. Przeanalizować należy także warstwę tekstową, a więc wszystkie treści, jakie znajdują się na stronie.
Jakie kampanie warto przeprowadzić?
Wśród najefektywniejszych form marketingu internetowego znajdziemy między innymi kampanie pozycjonowania strony w wyszukiwarce, kampanie linków sponsorowanych Google Ads, a także kampanie w mediach społecznościowych. Zastanawiając się, jak reklamować hotel, dobrze jest już na początku wybrać największe atuty obiektu, które wyróżniają go na tle innych, które będzie można zaprezentować w treści reklam czy nawet na banerach, jeśli się na takie zdecydujemy.
Reklama hotelu może również przyjąć formę promowania konkretnych produktów, którymi w takim przypadku są ciekawe pakiety pobytowe. Mogą one być dostępne w co najmniej kilku wariantach- pakiet na pobyt weekendowy, pakiet wypoczynkowy, pakiet rodzinny czy pakiet ukierunkowany na korzystanie z zabiegów w strefie spa&wellness. Pakiety pobytowe bardzo często cieszą się dużą popularnością, gdyż są opcją atrakcyjną cenowo, gdzie decydując się na pobyt tak naprawdę o nic nie trzeba się martwić, gdyż dany pakiet obejmuje wszystko, co może być nam potrzebne. Doskonałym przykładem interesujących pakietów pobytowych są warianty dostępne na stronie https://www.talaria.pl. To obiekt zlokalizowany pod Warszawą w pięknych okolicznościach przyrody. Pakiety mogą też być obejmowane promocjami czasowymi przy okazji różnych długich weekendów czy innych okazji.