W Sieci pojawia się coraz więcej różnego typu sklepów – zarówno takich małych z podstawowym asortymentem, jak również większych z bardziej zróżnicowaną ofertą. Nie brakuje także sklepów, które dostępne są zarówno w Internecie, jak i stacjonarnie. Konkurencja jest coraz większa i żeby przebić się ze swoją ofertą, konieczne jest zainwestowanie w promocję. Reklama i marketing internetowy to coś, czym musi zainteresować się każdy przedsiębiorca.
No chyba, że nie chce on odnieść sukcesu i wystarczą mu przeciętne zyski czy też nawet ich brak, jeśli strona nie będzie generowała ruchu. Reklama jest dźwignią handlu i nie można lekceważyć tego faktu. Bez działań marketingowych i skutecznie prowadzonej kampanii, na próżno jest się spodziewać tego, że biznes będzie się kręcił. Sklep internetowy potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania kilku istotnych rzeczy, a najważniejszymi są sprawny hosting i domena oraz oprogramowanie.
Bez tych rzeczy witryna sklepowa nie ma prawa bytu. Strony internetowe potrzebującego, aby były dostępne dla użytkowników i to przez całą dobę. Sklep online może został założony na kilka sposobów. Nie brakuje zarówno tych drogich, jak również tańszych rozwiązań. Najdroższą i zarazem najbardziej dostosowaną do potrzeb opcją będzie oprogramowanie dedykowane. Jest jeszcze oprogramowanie open source i sklep w modelu SaaS.