jak pozycjonować sklep internetowy

Pozycjonujemy sklep internetowy! Jak to zrobić?

Im bardziej rozbudowany sklep internetowy tym większy problem z tym, jak właściwie podejść do kwestii jego reklamy w sieci. Już i tak zazwyczaj samo stworzenie opisów produktów, jakie znajdą się w sklepie potrafi zająć bardzo wiele czasu, nie mówiąc już o ciągłym uzupełnianiu bazy tego, co w sklepie można kupić. A jednak, jeśli nie podejmiemy wysiłku związanego z reklamą takiej strony- może się okazać, że ruch będzie niewielki, zainteresowanie bardzo małe, a zysk żaden. Dlatego też kwestie pozycjonowania takiego sklepu najlepiej zlecić fachowcom. A jak pozycjonować sklep internetowy, aby faktycznie sprzedawać to, na czym zależy nam najbardziej?

Właściwa optymalizacja oraz dobre treści

Bardzo ważne jest, aby sklep był bogaty w treści, dlatego warto zatroszczyć się o opisy przy produktach, dobry tekst na stronie głównej, a także zadbać o opisy poszczególnych kategorii. Oczywiście- nie jest powiedziane, że od razu każdy użytkownik będzie to czytał- są one jednak ważne. Przed rozpoczęciem pozycjonowania trzeba też poświęcić trochę więcej czasu na optymalizację sklepu. Te, które oparte są na standardowych silnikach zazwyczaj nie są trudne do optymalizowania, w przyjazne linkowanie wewnętrzne oraz struktury i nazwy linków tworzą się same. Jednakże, im lepiej przygotujemy sklep do pozycjonowania- tym większe prawdopodobieństwo, że zakończy się ono szybkim sukcesem. Pracę tą trzeba więc wykonać mając gdzieś z tyłu głowy to, że być może trzeba będzie wykonać ją tylko raz.

Co będziemy reklamować?

W przypadku bogato zatowarowanych sklepów internetowych mamy do dyspozycji dwie różne strategie działania. Możemy postawić na bardzo ogólne frazy, które mają dużą poszukiwalność, ale też najczęściej są związane ze sporą konkurencją. Będą to frazy droższe, które wymagają czasu. Do takich słów kluczowych należą takie frazy jak „buty damskie”, „sukienki na wesele” czy też „damska garsonka”. Alternatywę stanowi możliwość pozycjonowania na tzw. długi ogon. Ta strategia zakłada przygotowanie znacznie dłuższej listy słów kluczowych, ale takich, które będą miały charakter znacznie bardziej konkretny i szczegółowy. Mogą to być na przykład słowa kluczowe pochodzące od nazw kategorii głównych, jakie znajdują się w naszym sklepie. Oprócz kategorii możemy też pozycjonować określone produkty. Zawsze bowiem jest tak, że na sprzedaży jednych produktów zarabiamy więcej, a na innych mniej. W interesie firmy jest więc promować te, z których zysk jest większy. Bardziej konkretne frazy będą miały mniejszą poszukiwalność od tych ogólnych, ale też jednocześnie będą tańsze- można więc dobrać ich więcej. Jest też bardzo prawdopodobne, że ich wypozycjonowanie zajmie mniej czasu niż w przypadku fraz ogólnych.

Chcąc więc rozreklamować swój sklep internetowy- trzeba od razu zdecydować się na jedną strategię działania, a następnie konsekwentnie ją realizować. Pamiętajmy też o tym, że efektywność takich kampanii można mierzyć tak, aby od razu wiedzieć, jakie korzyści nam przynoszą.